piątek, 13 lipca 2012

Krem z cukinii

W dniu dzisiejszym szef kuchni poleca : przekąseczkę z cukinii :-)



U nas cukinia zajęła swoje miejsce na półkach sklepowych, sezon w pełni... warzywo jak znalazł na ciepłe, letnie dni. Na orzeźwienie przygotowałam dzisiaj mały mus, który podałam na aperitif w formie małych szklaneczek (verrines).
W oryginalnym przepisie, na którym się bazowałam, podano go na przystawkę w formie zupy. Ale cóż...przepisy są po to żeby je zmieniać.

Do przygotowania ok 700ml musu potrzebujemy 3 pokaźne cukinie, 2 ząbki czosnku, słodką śmietanę i kawałek żółtego sera w całości (ja użyłam sera compte).

Obieramy cukinię, kroimy na kawałki. Rozgrzewamy 2 łyżki oleju z oliwek w garnku, wrzucamy kawałki cukinii i rozgniecione ząbki czosnku. Podsmarzamy na dużym ogniu przez ok 5 minut.
zalewamy całość 250ml wody solimy. Po 20 minutach, wszystko razem miksujemy. Kosztujemy i jeżeli jest taka potrzeba doprawiamy.

Studzimy a następnie rozlewamy do małych naczynek. Do dekoracji potrzebujemy trochę pieprzu i trochę startego sera.
Na koniec wlewamy łyżeczkę śmietany na górę. Podajemy dobrze schłodzone.



Życzę bon appetit!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...