środa, 2 października 2013

patison faszerowany

Patisona kupiłam chyba ze dwa tygodnie temu. Wszystkich wokół pytałam o jakiś sprawdzony przepis...i nic. Mój małżonek widząc go w piecu zapytał jak zrobiłam taki kształt ciasta ?  (!!) - ja mu na to : "To warzywo kochanie i będziemy to jeść na kolacje". On pyta "Trzeba iść po wino?" - tutaj uwaga to pytanie ma dwa podteksty pierwszy to - będzie pyszna kolacja, więc żeby ją uświetnić zejdę do piwnicy po wino, a drugi podtekst to - boję się tego jeść, idę po wino, może ono pozwoli mi dotrwać do końca posiłku.
No więc wczoraj to chyba był ten drugi przypadek, bo patison gościł u nas po raz pierwszy. Szukając przepisu w moich książkach natknęłam się na stare wydanie "Saveurs" nr 157, gdzie zamieszczono przepis na patisona faszerowanego. Myślę sobie czemu nie. Oczywiście połowy składników nie miałam, więc musiałam sobie poradzić . Jak mi ktoś kiedyś powiedział "Przepisy są po to żeby je zmieniać". Podam wam zatem moją wersję, która ostatecznie bardzo nam wczoraj smakowała (jemu również).


Składniki na dwie osoby:
1 ładny patison (świeży)
połowa piersi z kurczaka
2 grube plastry boczku wędzonego
1 cebula
50 g orzeszków laskowych
20 g masła
1 łyżka oleju roślinnego
sól, pieprz, papryka czerwona (można użyć papryki pikantnej)

Przygotowanie:

  • W dużym garnku zagotować osoloną wodę. Zanurzyć w niej umytego patisona i gotować na bardzo wolnym ogniu przez 15 minut. Po tym czasie wyciągnąć i osuszyć. Wyciąć koło na wierzchu , podważyć łyżką, koło wyciągnąć. Wyjąć pestki i wyrzucić. Łyżką wydrążyć miąższ uważając, żeby nie uszkodzić skóry. Miąższ pokroić na kostki (ok 1 cm).
  • Na mocno rozgrzanej patelni podpiec (bez tłuszczu) orzeszki w całości przez kilka minut. Odstawić do ostudzenia a następnie pokroić na mniejsze kawałki.
  • Zmielić mięso kurczaka łącznie z boczkiem. Przyprawić.
  • Cebulę obrać i poszatkować. Na patelni rozpuścić masło z olejem i zeszklić.
  • Do cebuli dodać zmielone mięso, mieszając podsmażyć przez ok 5 minut. Dorzucić miąższ z patisona, wymieszać, podsmażyć przez ok 3 minuty. Dodać orzeszki, posolić, dodać pieprzu, papryki i innych przypraw wedle upodobania. 
  • Wydrążonego patisona napełnić farszem. Przykryć kapeluszem i piec w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni przez 30 minut.
  • Przed podaniem można obsypać wierzch farszu tartym serem i włożyć z powrotem do piekarnika na parę minut.


Życzę bon appetit!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...