czwartek, 26 lipca 2012

ciasteczka bardzo piaszczyste...

Robiąc moją tradycyjną rundę w dziale książek kucharskich w Leclercu natknęłam się na bardzo ciekawe i słodkie pudełko o wymiarach 5 x 5 cm...w środku pieczątka i maleńka książeczka. Cena 5 euro - cóż dałam się przekonać.
Pomysł wydawnictwa Marabout autorstwa Pani Ilony Chovancovej (coś brzmi znajomo nieprawdaż??) jest urzekający i bardzo praktyczny. Wczoraj testowałam przepis z mini książeczki kucharskiej no i pieczątkę.

Na 3 blachy ciastek, tj ok 36 szt potrzebujemy:
370g mąki
120g cukru
1 łyżeczkę proszku do pieczenia
250g masła
3 żółtka

Ciastka wyszły bardzo bardzo piaszczyste, bez talerzyka nie da rady. Ale to są przecież francuskie "Sablés" , co znaczy dosłownie piasek, więc jak mogłoby być inaczej.


Mieszamy mąkę z cukrem i proszkiem do pieczenia. Wrzucamy do mieszanki miękkie masło w  kawałkach. Biorąc je w palce rozdrabniamy w mące tak aby powstały piaszczyste grudki maślanomączne. 
Wlewamy żółtka i łączymy je z piaszczystą masą.
Formujemy kulę. Następnie za pomocą wałka do ciasta rozwałkowujemy placek o grubości ok 3-4 mm. Najlepiej wałkować ciasto pomiędzy dwoma arkuszami papieru do pieczenia, ponieważ placki wędrują potem do lodówki na minimum 1 godzinę.
Gdy ciasto jest już dobrze schłodzone wyciągamy je i wycinamy krążki wybranej wielkości. Moje miały 5 cm średnicy - tak jak pieczątka.
Następnie wyciskałam pieczątki na każdym ciasteczku. Wszystko musimy robić dosyć prężnie, bo ciasto należy utrzymać w schłodzonej temperaturze.
Pieczemy w piekarniku nagrzanym do temperatury 180 stopni (termoobieg 160) przez  15 minut (ciasteczka wyciągamy gdy osiągną złoty kolor).




Nie zrażajcie się wyciągnąwszy je z piekarnika jeżeli są miękkie, ponieważ twardnieją podczas chłodzenia.






Idealne do popołudniowej kawy czy herbaty ze świeżymi konfiturami.
Życzę bon appetit!



4 komentarze:

  1. szukam takiej lub podobnej pieczątki czy możesz mi zdradzić skąd ją masz? Pozdrawiam ...tez uwielbiam piec ciacha:))Iza-belka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej!
      Te pieczatke kupilam we Francji. w tutejszych ksiegarniach mozna spotkac zestawy pieczatka + ksiazka kucharska. niestety nie mam pojecia czy w Pl mozna to dostac. Jezeli bardzo ci zalezy moglabym ci to przeslac.
      Dzieki za odwiedZiny mojego bloga zycze powodzenia w kulinarnych wyczynach.
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. SERIO??:) Kochana, jestem zainteresowana ( MARZĘ!) taką pieczątką oczywiście w rozsądnej cenie:) poproszę o informację na mojego maila, jeśli to nie problem, już się nie mogę doczekać wypróbowania powyższego przepisu, jutro chyba go zrobię póki co bez piecząteczki:)pasjabelki@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Z taką opieczętowaną dekoracją ciasteczka od razu wyglądają smaczniej:)

    OdpowiedzUsuń

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...