czwartek, 20 września 2012

zapiekanka z kalafiora



Nie popiszę się dzisiaj daniem wielce oryginalnym. Będzie raczej z serii " co zrobić w 5 minut mając pusto w lodówce".
Kalafior miałam już w zamrażarce, umyty i przygotowany. Wrzuciłam zatem wszystko do szybkowaru nastawiłam na 6 minut. W międzyczasie piekarnik rozgrzewał się już do 200 stopni. W małej misce roztrzepałam 2 jajka dolałam mleko, śmietanę wymieszałam. Wsypałam ser wszystko dobrze doprawiłam. Jak kalafior był już podgotowany do miękkości przerzuciłam go do moich ceramicznych naczyń, zalałam mieszanką mlecznoserową (do 2/3naczynka)   na górę wsypałam jeszcze trochę sera.
Wsadziłam do piekarnika 10minut w temperaturze 200 potem zmniejszyłam do 180 i zostawiłam na dodatkowe 20 minut.
i voila!
Typowe francuskie danie - gratin au chou-fleur - podawane na codzień...
Świetnie smakuje z gotowaną szynką albo do innego mięsa typu pieczeń.




Składniki na 3 osoby: 

1 średni kalafior
mleko i śmietanka słodka (razem 0,5l)
2 jajka
sól, pieprz
starty ser (emental czy inny) - ok 100g

1 komentarz:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...